• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Men låt säga att en kund har en ränta på 15.1% - om personen uppfyller era krav så kan ni i princip då sänka till 14.9% för att ni ska uppfylla er del utav avtalet?

Lägger ni er strax under eller kan den kunden då få en ränta på säg 4%?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Såvida man uppfyller samtliga villkor (som du kan läsa om i första inlägget genom att klicka dig vidare) så kommer vi sänka räntan, så länge man har en ränta på ett enligt villkoren godkänt lån, finns alltså ingen undre gräns.

Om jag har ett lån på 2,95 % genom Nordnet enbart och söker genom er. Sänker ni räntan då förutsatt att jag är kreditvärdig? Ja eller nej?

Ger ni avslag för att man inte är en lika lönsam kund och skyller på kreditvärdighet eller diverse saker?
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Om jag har ett lån på 2,95 % genom Nordnet enbart och söker genom er. Sänker ni räntan då förutsatt att jag är kreditvärdig? Ja eller nej?

Ger ni avslag för att man inte är en lika lönsam kund och skyller på kreditvärdighet eller diverse saker?

min tolkning av era villkor är att ni ska sänka räntan på sådant lån, tolkar jag det rätt?
 

Northmill

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Hej på er,

Så länge ditt lån är enligt villkoren (finnes via första inlägget i tråden), och så länge du går igenom vår kreditprocess, så ja då kommer vi sänka din ränta på det lånet.
Och nej, det tas inte hänsyn till lönsamhet i vår kreditbedömning.

Trevlig helg på er!

Simon
Northmill Bank
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Jag sökte en konto kredit som blev beviljad och efter samtal med northmill blev jag erbjuden att sänka min ränta på mina lån med samma uc som blev tagen på kontokrediten och denna uc var giltig 30 dagar ,,,, var tvungen att skicka in papper som styrkte mina lån jag ville lösa och vilken ränta jag hade där ,,,fick sänkning med 11% på mitt ena lån o 5 % på mitt andra,,,båda lånen blev 1 ,,,är kanon nöjd med hur snabbt allt gick och räntan jag lyckades få :)
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Hur mycket är din totala skuldsättning?
Jag sökte en konto kredit som blev beviljad och efter samtal med northmill blev jag erbjuden att sänka min ränta på mina lån med samma uc som blev tagen på kontokrediten och denna uc var giltig 30 dagar ,,,, var tvungen att skicka in papper som styrkte mina lån jag ville lösa och vilken ränta jag hade där ,,,fick sänkning med 11% på mitt ena lån o 5 % på mitt andra,,,båda lånen blev 1 ,,,är kanon nöjd med hur snabbt allt gick och räntan jag lyckades få :)
 

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Om man gör en ansökan via Lendo som ni samarbetar med. Kan man sedan använda den UCn för att direkt kontakta er gällande ansökning av er kredit?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp